vrijdag 26 juni 2009

onsterfelijkheid blijkt relatief

Om een uur of een vannacht leek het me een goed idee nog even de TV aan te zetten. Het had iets totaal surrealistisch toen ik zo n Breaking News-scherm trof met het nieuws dat Michael Jackson de planeet heeft verlaten in de loop van de afgelopen middag.
Mijn eerste gedachte was dat hij de reis zelf had aangevangen, moe van alle ellende, maar het schijnt dat het een doodgewone hartaanval was.

Nou ben ik niet echt een fan, maar kan toch niet om de grootsheid van dit fenomeen heen. En op de een of andere manier raakt het me toch, al weet ik niet precies waarom. hij zou nog een aantal cooncerten komen geven in Engeland, en ik vind het jammer dat ons die nu ontvallen. want wie weet hoe hij ons daar nog had zullen verrassen, er moest vast nog een hoop muziek zitten in deze de laatste jaren helaas zo ontaardde en verguisde muzikant.

Want dat het een groot muzikant was, zal toch niemand in his right mind kunnen ontkennen. Mocht je daar nog aan twijfelen, kijk dan toch even naar de 10 jarige schelm en zie de pure onverdunde muzikaliteit...


En vooral deze, life gezongen, jawel

En dan dat dansen van die vent, daar kan toch ook niemand omheen. Ik zie net een opname op CNN met Mike in de jaren tachtig on stage met zo n compleet showballet om hen heen. Ze doen allemaal ontzettend hun best, de een nog strakker en energieker dan de andere. Hij staat er midenin en het lijkt alsof hij geen enkele moeite doet, maar de perfectie is onbeschrijfelijk, alsof niet hij danst, maar de dans hemt, als je begrijpt wat ik bedoel.
Dan nog wat, in treurige tijden is er geen beter medicijn dan de lach. Kijk eens naar deze hilarische Michal Jackson-imitatie en -commentaar van Eddy Murphy (zelfs al moet je normaal gesproken niet lachen om EM, op toneel is het een totaal andere grootheid, werkelijk, hij is mega-grappig;neem het aan van De Man die alles Weet): Eddie Murphy Delirious - James Brown - watch more funny videos
En als je dan tóch bezig bent, kijk dan ook nog even naar zijn visie en renditie van James Brown, helaas óók al dood... Dat moet me een mega-jam zijn, de komende dagen en nachten in de hemel...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten