maandag 15 juni 2009

Geschiedenis van de Toekomst


Al een aantal keren heb ik geschreven over mijn gestaag groeiende verzameling oude boeken over ruimtevaart en astronomie. Ik ben echter (uiteraard) niet de enige met deze fascinatie. Ene John in America blijkt een pracht verzameling oude jeugd-boeken over ruimtevaart te bezitten, en hij had het zelfde idee als ik.

Hij beperkt zich vooral tot kinderboeken met plaatjes en heeft echt gigantisch veel van dat spul waar ik van smul. Jullie ook, hoop ik; ga maar kijken, tis werkelijk prachtig: DreamsOfSpace. Ook heeft hij er een mooi artikel bij geschreven over de geschiedenis van Space-Art (dat is zijn insteek; ik ga meer voor de astronomische kant) en geeft een hele berg links op dit gebied: History&Links.

Helaas zijn de meeste links op die pagina 'dood', of van een uitgeverij, dus geef ik hier de beste: Mars-Institute is een enorme verzameling artikelen over plannen voor Maan- en Mars-reizen door de jaren heen.
Verder een heeeele lange pagina met daarop zo ongeveer z'n hele Bibliotheek, met beschrijvingen. Hier staan nog een heleboel meer boeken dan in het archief per plaat: Bibliographie

Klik op de plaat voor Schermvullend

Geen opmerkingen:

Een reactie posten