donderdag 13 augustus 2009

Doo-wahdeeh-da-hey ! Dooo-wa-deeha-hey !
blah-blahdieblahdabladieblah-dooh-badeeh-ahey.

   Eigenlijk was ik op zoek naar de tekst en oorsprong van het bovenstaande Amerikaanse folklore (Folk-Lore, interessant ethymologisch onderwerp an Sich) (lees ipv blablablah de door mij gezochte tussentekst, de rest is phonetisch juist).
   ten eerste stuitte ik op het volgende stukje Disney (en ik maar denken dat ik alles van Disney al gezien had), uit de film 'Song of the South'.   uit een andere tijd, dat zie je zo...
Maar met een beetje doorzoeken vond ik nog iets veeeel leukers (echter niet de gewenste tekst, muziek en oorsprong; iemand ?   Ze zingen het meestal rond Kerts, of Thansgiving, of wellicht allebei).
   Een uitgebreide database met ingeburgerd geraakte verkeerd verstane teksen van bekende liedjes.
  Nou vooruit, een paar voorbeeldjes:
Queen's, "Bohemian Rhapsody"
Misheard Lyrics:
Barmitzfah!!
Original Lyrics:
Bismilliah!
 en:
I see a little cigaretto of a man
Scary moose, scary moose
With a really fun dildo
Chunda and lightning
Very very frightening me
Balileo, Balileo!
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten