maandag 28 februari 2011

Coolsvile even cooler

 Één van de Lp's die in mijn tiener- en twintigjaren vrijwel niet van de draaitafel te branden was is het debuut van Rickie Lee Jones.  Ieder nummer verteld een verhaal dat ik mee maakte in die tijd, ze is dan ook van de generatie oudste zus, om het zo maar even te zeggen, de odste zus die ik niet had, tot ik die elpee kocht...
   Nog een stuk of twee, dire platen heb ik haar gevolgd, met bijna even veel herkenning als die eerste, maar het kwam niet echt meer op dat niveau van die eerste, al heb ik die ook grijs gedraaid.
   een tijdje geleden dook ik in de torrent-jungle op zoek naar die elp-ee, en in plaats daarvan kreeg ik haar complete discographie, tot moment nu.  En wat blijkt, ze verteld nu de verhalen die ik nu en in de tussenliggende tijd belfd heb/ beleef...
   Zoals haar ongelooflijke versie van 'One Hand, One Heart' (West Side Story), daar kan ik dus echt bij janken...  En de rijping van haar stem tot net zoveel galemieze als de mijne.

(helaas zonder beeld)

   Vreemd dat ik vandaag pas op haar 'officiele website' belande, alwaar ik de video trof van een nummer van die eerste elpee dat me altijd al dierbaar was, maar zo had ik het nog nooit gehoord én gezien, een opname uit Saterday Night Live in 1979, toen ik dertien was en Amerikaanse TV afgezien van een paar copshows nog volledig buiten bereik was...
  Helaas kan ik het niet insluiten, dus je zal op de link moeten klikken: Coolsville
Je zult er geen spijt van krijgen...
  Op de een of andere manier doetdeze video me denken aan de film Turks Fruit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten