woensdag 22 september 2010

Praten zonder geluid,
en
het Wonderlijke Weefsel van de Wereld
hé, ?!?: WWW !

  Oma vertelde hoe ze op school een vriendinnetje had met een doof zusje.  Die leedrde haar gebarentaal.  Zo konden Oma en het vriendinnetje tijdens school met elkaar spieken zonder dat iemand het door had...
  Ziedaar één van de redenen dat ik eindeloos gefascineerd ben door gebarentaal.  Iets verder naar beneden zie je wat voorbeelden van andere levenslange fascinaties, en het is toch altijd weer wonderlijk hoe aantrekkelijkheid altijd weer veel meer lblijkt te bevatten dan alleen visuele en subjectief emotionele factoren (what's in a face !).  De Lieve Dame die heur haar borsteld in de ISS fascineerde me, nog meer toen ik net een heel uitgebreide beschouwing door haar van haar missie bekeek op NASA-TV, want wat me al eerder trof tijdens viedeo's van haar trof me nu nog veel meer, namelijk dat haar ogen en lieve knobbel-neusje  zo ontzettend lijken, met de hele mimiek van haar gezicht, op mijn eerste echte Vriendinnetje (had ook heel mooi héél lang haar...).
  En de beat goes on, want toen ik op zoek ging naar een downloadbare video van die pers-connectie stuitte ik op een fascinatie die ik gemeen blijk te hebben met mijn nieuw gevonden Heldin...:  

Eerste ASL-boodschap uit de Ruimte door Tracey Caldwell Dyson.


  Een versie van twee keer zo lang, in lagere resolutie, dat wel: volledig
Verder: Bericht op NASA.gov.

'Eerste uit de ruimte' klopt echter niet helemaal (NASA heeft ondertussen de titel verandert in 'Eerste uit ISS'); deze video is uit 1992, gevonden op forum Collectspace:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten